Komercijos ir kultūros ateitis priklauso ne masiškai perkamiems hitams, tradicinės paklausos kreivės viršūnei, bet nesėkmingais laikomiems kūrybiniams bandymams – be galo ilgai tos kreivės uodegai. Internetas ir beveik neribotas pasirinkimas, jo siūlomas vartotojams, keičia mūsų pasaulį. Rytojaus rinkos priklauso tiems, kurie sugeba tuo pasinaudoti. Ilgojoje uodegoje rašoma apie gausybės ekonomiką – visiškai naują verslo modelį, kurio galia dar tik pradeda reikštis. Neribotas pasirinkimas leidžia sužinoti, ko iš tikrųjų nori vartotojai ir kaip jie nori tai gauti. „iTunes” ir „Rhapsody” pakeitė muzikos įrašų verslą; panašūs pasikeitimai netrukus įvyks beveik visose verslo šakose, kokias tik įmanoma įsivaizduoti. Kas atsitinka, kai kiekvienam žmogui tampa prieinama viskas? Kai milijonų prekių, kurių nuperkama vos po keletą vienetų, bendroji vertė prilygsta negausių milijoniniais kiekiais parduodamų prekių vertei arbą ją pralenkia? Kai grupelė jaunuolių, nesiekdami užsidirbti, gali įrašyti dainą arba sukurti vaizdo klipą, kuris elektroniniu būdu bus platinamas visai taip pat kaip ir galingų korporacijų produktai? Pirmiausia žurnalo Wired vyriausiasis redaktorius Chrisas Andersonas ilgąją uodegą aptarė straipsnyje, kurį galima pavadinti viena įtakingiausių šiandienos verslo esė. Pasinaudodamas kino, knygų ir muzikos pasaulio pavyzdžiais, jis parodė, kad internetas leido atsirasti naujam pasauliui, kuriame vidutiniškai perkamų ar net neįprastų kūrinių bendrai parduodama tiek pat kiek ir populiariausių hitų. Šiam fenomenui apibrėžti jis sugalvojo sąvoką „ilgoji uodega”. Nuo to laiko šią frazę galima išgirsti viso pasaulio pasitarimų salėse ir žiniasklaidoje. „Trumpai tariant, nors vis dar esame pamišę dėl hitų, – rašo Andersonas, – jie nebeturi tokios ekonominės jėgos kaip anksčiau. Kur suka buvę hitų vartotojai? Nėra vienos tokios vietos. Jie išsisklaido, rinkos susiskaido į nesuskaičiuojamą gausybę nišų.” Šioje labai lauktoje knygoje Andersonas pasakoja, kaip susiklostė tokia padėtis, ir analizuoja didžiules galimybes, atsiskleidžiančias naujiems gamintojams, agregatoriams ir skonio formuotojams. Knygoje aptariama reputacijos ekonomika, atsargų eros pabaiga, bendruomeninės gamybos galia ir „lygiagrečiosios architektūros” kultūros pradžia. Autorius parodo, kaip ilgosios uodegos ekonomika taikoma įvairiose verslo šakose – pradedant žaidimais ir baigiant virtuvės reikmenimis. Jis pateikia devynias ilgosios uodegos verslo taisykles ir leidžia žvilgtelėti į ateitį, kuri jau yra čia.
Prekės ženklas: Verslo žinios